super flinke instappertjes

9 november 2016 - Sifoe, Gambia

Sorteren, opruimen, maken, herstellen, nummeren, nagelen, versleuren, puzzelen, ordenen ... voor we iets didactisch konden beginnen.  Dit hadden we nog nooit gezien.  De juf stond erbij en keek er naar.  Ondanks het ontbreken van structuur waren de kleutertjes super flink.

Opgeruimd staat netjes:  we konden beginnen.  We speelden het nijntje verhaal d.m.v een poppenkast.  Het poppenspel gebruikten we ook om drie basisgevoelens aan te leren.  Nadien konden de kleuters aan de slag met potlood en papier.   Voor velen was het de allereerste keer dat ze een potlood vasthadden.  Het einde van de schooldag werd prettig afgesloten met zang en dans.  Genieten!

Wist je dat:

•  schooldag start om halnegen en eindigt om één uur.
  • Vrijdag de school al eindigt om elf uur.
  • Een gediplomeerde leerkracht 3000 dalasis (60 euro) per maand verdient
  • Een ongediplomeerde leerkracht 1000 dalasis (20 euro) per maand verdient

In het education center waren ze al druk bezig met het stikken van de bestelde uniformen.  We konden kennis maken met project van Hanne.  Het maken van herbruikbare maandverbanden.  Bezige bijtjes!

We zetten onze dag verder in het health center waar ze ons stonden op te wachten met een gedigitaliseerde weegschaal om zoals een IKEA pakketje in elkaar te steken. Verder kwamen water en spons weer goed van pas in twee andere ruimtes.  Onze ogen gaven we weer goed de kost.. een wachtzaal vol met vrouwen en kinderen, een vrouw liggend op de grond....

Nadien brachten we nog een blitsbezoekje aan de verpleegster haar huis waar we kennis maakten met de ganse familie.

Tijd te kort.. nog werk voor weken !

1. Jullie dirKteur:
    9 november 2016
    Dat zal wel dat jullie nog veel werk hebben daar. Maar deze druppel is er toch weeral één. We keken met onze 190 kleuters naar jullie beeldmateriaal op de muziek van 'Paperman'...beeld en muziek...ontroerend hoor maar vooral mooi om jullie daar als 'onze' juffen te zien. Ook in onze inkomhal zijn jullie druk besproken, hoor ik van in mijn bureau. Jullie pronken dan ook aan het infobord ;-) Dirk.
  2. Marleen:
    9 november 2016
    Veel werk weer, handen tekort, lachende gezichten, daar doe je het dan voor,,, dikke,dikke duim, wij zijn apetrots xxx
  3. T.Rita en n.Robert:
    Hoy Lieve en collega's,
    zwoegen en zweten maar met grote voldoening blijkbaar.
    Volhouden, een mooi initiatief met onmiddelijk resultaat voor de kinderen en volwassenen aldaar!
    Succes en een veilige terugkeer.
    XXX
  4. Ann Stuyck:
    10 november 2016
    Lieve dames, geweldig om te verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Wat een avontuur! Super hoe jullie bezig zijn en wat een resultaat op zo een korte periode. Respect! Geniet ervan, veel liefs en tot gauw
  5. Yves lehaen:
    Nog 4dagen en dan is mijne schat terug YES LOVE YOU ❤️❤️
  6. Wouter marinus:
    10 november 2016
    heel fier op engagement zus Karen en collega's!
  7. Isabelle van haute:
    10 november 2016
    Veel plezier daar in het warme Gambia.
    Bedankt voor de mooie hartverwarmende foto's die ons koude België even opwarmen en ons de regen doen vergeten.

Geniet ervan en doe zo voort met het goede werk
    xxxxxx
  8. De haeck Carine:
    Gteam,

Ik kan het best geloven dat jullie daar handen tekort hebben.
    Maar toch zie ik dat jullie al heel hard gewerkt hebben en een dikke pluim verdienen.Jullie doen dat met zoveel liefde en vreugde.
    Wat zijn we toch fier op jullie.Nog even volhouden en traantjes die gaan er zeker komen bij het verlaten van jullie geliefde plekje.
    Wij denken aan jullie. Dikke knuffel Karen en veilig thuis ! X