Een dag met een onverwacht einde

12 november 2016 - Sifoe, Gambia

Een rustig begin van de dag vandaag.  We sliepen wat langer en hadden namen een uitgebreid ontbijt.

Omdat het 'cleaning day' (straten 'opkuisen' in opdracht van de president) was, mochten er pas auto's rijden vanaf 13u.  Na een korte en hobbelige rit namen we een kijkje in Arribaja Clinic te Wullinkamma Brufut.  Een klein afgelegen gebouw waar een dokter en zijn vrijwilligers 7 op 7 beschikbaar zijn.  We stonden versteld van de weinige middelen die ze ter beschikking hebben.  Vandaag werd een vrouw in arbeid met ezel en kar binnengebracht.  Ze kon daar niet geholpen worden omdat ze een keizersnede nodig had. Bij gebrek aan een ambulance werd er een taxi gebeld.  De dokter gaf aan dat de grootste nood hier voornamelijk medicijnen zijn.  Dus besloten we naar de toekomst toe ook hier onze schouders onder te zetten.

Na een frisse duik bezochten we Monkey Island op wandelafstand.  Een telefoontje deed ons snel terug keren naar het hotel.  Daar zaten Kalifa en Karamoo (viteske) ons op te wachten.  Een leuke verrassing.  De tweede dag op rij niks dan lovende woorden.  Met als rode draad 'knowledge, materials, financial support' en een uitnodiging om zeker nog eens terug te komen!

Voor ons waren deze twee weken meer dan geslaagd!

Xxx

1. Marleen:
    12 november 2016
    Jullie zijn een SUPPER TEAM, straffe madammen, wij kijken er naar uit om de verhalen te horen!
    Groetjes van het thuisfront xxx
  2. Vicky Bocklandt:
    13 november 2016
    Vertrokken met een koffer vol dromen om het verschil te gaan maken en de kracht bij de plaatselijke bevolking te leggen. Mooi!!!!En jullie hebben dit gedaan. Lief ik kan niet wachten om je verhalen te horen.
    Vicky
  3. De haeck Carine:
    Gteam,
    Knap werk geleverd ! Wij zijn fier op jullie.
    Terug gaan is de boodschap. Word vervolgd.....
    Het thuisfront wacht al op jullie.
    Veilig thuis ! Xxx
  4. Nele dausy:
    13 november 2016
    Prachtige verhalen, prachtige foto's. Stuk voor stuk.
    Geniet nog van de laatste uren op Gambiaanse bodem en veilige vlucht terug . Nele x
  5. De belder , mikke:
    22 november 2016
    Wat een inzet! Wat een ervaring!daar blijf je van genieten,mikke