Een nieuw klasje

7 november 2016 - Sifoe, Gambia

Een goede start van de nieuwe werkweek:

Nadat we de directrice goedemorgen wensten, gingen we aan de slag in 'grade 1'.  We stonden versteld van de structuur die er heerste in een klas van bijna 70 leerlingen.  Voor eventjes zaten ze samen, voor de les wiskunde werden ze opgesplitst.  De overige 36 leerlingen gingen aan de slag met tientallen en eenheden.  Waar wij nog een spel aan koppelden.

Muziek is hier sterk aanwezig en wordt gebruikt als tussendoortje.  We zongen met veel plezier mee met 'If you happy en you know it' en leerden de kinderen enkele nieuwe strofen.

Het verhaal van 'miffy' werd hier ook gesmaakt.  Het was een toffe, dankbare klasgroep met een topjuf.

Na de speeltijd trachtten we in Limans klas wat meer structuur te brengen.  De boekentassen werden omhoog gehangen, potloden gerangschikt, verhalen omhoog gehangen, schriften geschreven en uitgedeeld.

De kleuters waren ontembaar vandaag.  Meester Lamin bracht weinig rust in de drukke klas.  De kleuters werden stil met een bewegingstussendoortje.  Oef!  Tijd om onze pas aangekochte en ingeschreven schriftjes (met voorbereidende schrijfoefeningen) uit te delen.  De kleuters waren dolenthousiast met hun eigen schriftje en schrijfpotlood.  Ze werkten geconcentreerd en gedreven.  Weer een fijne ervaring.

Na school bespraken we nog wat praktische zaken: klasinrichting, uniformen en de planning voor de komende dagen met andere klasgroepen.

See you tomorrow!

1. Yves lehaen:
    8 november 2016
    Mercie schone zus vr jou feedback Kga mijn best doen se !! Geniet nu mr v jullie laatste week , Nadia (SCHATTIE) MIS YOU AND LOVE YOU ❤️❤️
  2. Sonja en Mariska:
    Hallo allemaal!

Geweldig om jullie verhalen te lezen. Wat zullen jullie moe zijn van alle indrukken en emoties. Wijzelf zijn gisteren weer geland in Nederland vanuit Nederland. Wat een indrukwekkende vakantie hebben wij gehad. Ongelofelijk hoe de mensen daar leven en ook hoe blij en trots de mensen zijn op hun land terwijl ze zelf in armoede leven. Daar kunnen de Europese mensen nog wat van leren.

Wij wensen jullie heel veel succes de komende dagen. Jullie doen top werk!

Groetjes Sonja en Mariska
    (de buurtjes van Nadia uit het vliegtuig)
  3. Marleen:
    8 november 2016
    Wat een eweldig werk doen jullie daar,wij vallen hier van de ene verbazing in de andere. Groetjes vanuit het thuisfront xxx
  4. De haeck Carine:
    8 november 2016
    Gteam.Bedankt voor weer mooie foto's te sturen. Zo genieten wij ook.
    Geweldig wat jullie daar doen. Leuk Nijntje daar te zien en zakdoek leggen te spelen . Knap jullie zo enthousiast bezig te zien.Geniet maar.
  5. Koen Geeraerts:
    8 november 2016
    Wat een avontuur beleven jullie daar. Ik ben er van overtuigd dat jullie de harten van die kinderen gestolen hebben met al dit fantastische werk. Doe zo verder zusjes van mij ( en de rest ook natuurlijk ) en tot volgende week . Groetjes van mij , Ina , Zenna en Oone